Club Confédéré et Fédéral de France Forum Index

Club Confédéré et Fédéral de France
Le forum du CCFF sur la guerre de sécession ( Civil war ) : Histoire, reconstitution, films, BD, jeux, figurines ...

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Straw Bonnet
Goto page: 1, 2, 3  >

Post new topic   Reply to topic    Club Confédéré et Fédéral de France Forum Index -> RECONSTITUTION -> LA PRATIQUE DE LA RECONSTIT ' -> Fournitures et équipements
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Laurena Bufford
Lady
Lady

intérêt(s) pour la CW: Reenactment

PostPosted: Wed 17 Mar - 09:35 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

PublicitéSupprimer les publicités ?
Un autre sujet sur les chapeaux mais à propos des Bonnets en paille

voici un article d'Anna Worden à ce sujet (Sewing Academy). Un comparatif interessant sur la saisonalité des bonnets.

Et oui le printemps arrive il va falloir penser à sortir les chapeaux de paille!!!

Graham’s year 1855
July 0
Aug 1
Sept2
Oct 1 “The most opposite combinations are to be found in the autumn bonnets; straw and velvet are to be worn all winter, and crape and velvet will even be tolerated side by side.” P374
Nove 1
Dec 1 “Upon a gray guipure straw bonnet, worked with black velvet, we have seen yellow, white and blue roses, with chestnut velvet leaves, with refreshing effect.”

Lady’s Home Magazine 1860
April 1
May 6
June 5
July 3
Aug 3
Sept 0
Oct 0
Nov 1
Dec 1

Arthurs 1860
March 0
April 1
May 1
June 3
July 2
Aug 1
Sept 0
Oct 1 “Bonnet of Belgian straw, trimmed with tufts of violet and black lace…”
Nov 1 “Hat of rice straw; curtain of black silk striped with a rose. Rose and black lace ornament both the outside and below the border, with cheeks either of white lace or blonde. Wide strings of rose-colored ribbon.”
Dec 0
Jan 0
Feb 0 (mostly velvet)

Peterson's 1864

January p89 0 (2 illustrations may be straw or dark shading)
February p163 0
March p241 1 ("Straw hat, ornamented with wild flowers and black lace."
April p319 2 ("White straw hat, trimmed with field daisies and grasses"
May p389
June p463 1 (boy's suit - "with a pretty straw hat, trimmed with light blue scarlet velvet"
July
August
September p222 1 but.... (The bonnets there [Paris] during the past summer, have consisted of a straw of tulle front, profusely ornamented with flowers and lace, and only a half-handkerchief of lace falling over the hair.... Still, the apprehension of neuralgia will prevent us from adopting this style in full for winter."
October p299 1 (child's straw hat)
November p385 0 (plenty of straw color.)

Peterson's 1865

January (p90) 0
February (p167) 0
March (p246) 0 (1 illustration possibly straw)
April (p316) 0 (prefaced by the directions for bleaching straw hats & bonnets)
May (p386) 0
June (p452) 2 ("white chip bonnet trimmed with feathers" "Those bonnets which we haves seen were made of rice straw, with the crowns trimmed round with scarlet velvet fuchsias..."
July (p78) 2 ("Hat of Belgian straw, trimmed with wild flowers" "Hat of split straw, trimmed with blue velvet feathers."
August (p148) 2 (Walking dress w/ "Gray straw hat and maize-colored feather". Round hats - white straw & spun straw) (also includes receipt for bleaching straw)
September (p218) 1 (mentioned in the Chit-chat)
October (p296) 0/3 (no bonnets description, 3 in illustrations)
November (p381) 0
December (p460) 0 (mention of straw stars for the hair. Not sure if straw.)

Keep in mind this is just a couple notes, not the larger charts I know are somewhere. Also, it is important to look at what the embelllishments are from season to season and where the bonnets are worn.
[/img]
Back to top
bufford
Cie QM SERGEANT
Cie QM SERGEANT

intérêt(s) pour la CW: Bof, moi, les marques étrangères...

PostPosted: Wed 17 Mar - 10:09 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Avec un seul bonnet on doit pouvoir tout faire, non ?  Mr. Green

Back to top
Laurena Bufford
Lady
Lady

PostPosted: Wed 17 Mar - 11:22 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

MAIS PAS DU TOUT MONSIEUR!!

Vous n'y êtes pas du tout!
Back to top
Jeb
2nd LIEUTENANT
2nd LIEUTENANT

intérêt(s) pour la CW: Figurines, reconstitution

PostPosted: Wed 17 Mar - 11:57 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Tout le monde sait bien qu'à chaque changement de saison les femmes n'ont "plus rien à se mettre" et qu'il faut refaire toute la garde-robe avec du neuf 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

"The enemy? His sense of duty was no less than yours, I deem. You wonder what his name is, where he came from. And if he was really evil at heart. What lies or threats led him on this long march from home. If he would not rather have stayed there ... in peace. War will make corpses of us all." Faramir

"J'ai rêvé d'un Kanssouri libre et indépendant"
Private McOuioui, 124th NY
Back to top
Visit poster’s website
Laurena Bufford
Lady
Lady

PostPosted: Wed 17 Mar - 12:04 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

ha voilà un homme qui comprend la psychologie des femmes BAVO!!

Back to top
Jeb
2nd LIEUTENANT
2nd LIEUTENANT

PostPosted: Wed 17 Mar - 12:22 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

"Comprendre".....le mot est fort...et je n'irais pas jusqu'à affirmer ça....disons que j'ai une femme à la maison  
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

"The enemy? His sense of duty was no less than yours, I deem. You wonder what his name is, where he came from. And if he was really evil at heart. What lies or threats led him on this long march from home. If he would not rather have stayed there ... in peace. War will make corpses of us all." Faramir

Back to top
Visit poster’s website
Laurena Bufford
Lady
Lady

PostPosted: Wed 17 Mar - 16:00 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

je me disais aussi

mais bon c'est bien quand même Smile
Back to top
mcshan
Dernier rempart des frontières du Nord
Dernier rempart des frontières du Nord

intérêt(s) pour la CW: Politique et histoire

PostPosted: Wed 17 Mar - 16:08 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Combien de discussions orageuses seraient évitées si les messieurs comprenaient cette "obligation" de refaire la garde-robe!!!! Mr. Green

Back to top
Laurena Bufford
Lady
Lady

PostPosted: Wed 17 Mar - 16:36 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

oui tout à fait chère Mcshan. Ces messieurs ne comprennent pas la mode!!

Quand on sait que le costume masculin évolu très peu de 1850 à 1890 on comprend mieux!! Nous les dames tout change sans cesse!!

A partir de 1868 Pfft plus de crino, puis en 1870 les robes à treine, puis en 1880 le "faux-cul "ou les robes à tournures en 1890 hop les jupes et chemisiers aparaissent.

Bref IMPOSSIBLE d'avoir la même garde robe, il faut ABSOLUMENT changer et suivre la mode
Back to top
The Spy
.

intérêt(s) pour la CW: .

PostPosted: Wed 17 Mar - 19:00 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

.

C'est ça... ... p'is les mecs mettront des bummers en paille et des Forages Cap en pissenlis au prochain bivouac 

.

Back to top
timmons
Lt COLONEL
Lt COLONEL

intérêt(s) pour la CW: reconstitution

PostPosted: Wed 17 Mar - 19:47 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

bufford wrote:
Avec un seul bonnet on doit pouvoir tout faire, non ?  Mr. Green

Môssieur Bufford, il y a une confuse normale chez un cavalier, ce sont les chevaux qui n'ont qu'une seule robe et qui en sont satisfaits

Back to top
la plume
COLONEL
COLONEL

intérêt(s) pour la CW: l'histoire vivante

PostPosted: Wed 17 Mar - 21:11 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

et puis heuresement pour les petites mains que les gardes robes sont a renouveler souvent.................

manger ça fait du bien
Back to top
Laurena Bufford
Lady
Lady

PostPosted: Wed 17 Mar - 21:35 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Merci de votre soutien messieurs je vais donc pouvoir sans remord négocier avec Mr Bufford mes choix pour la nouvelle collection

Twisted Evil
Back to top
The Spy
.

intérêt(s) pour la CW: .

PostPosted: Wed 17 Mar - 21:52 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

.

Tiens bon BUFFORD !!!    Lâche pas l' morceau !!!

avec toi de tout coeur on est

.

Back to top
mcouioui
PROVOST MARSHAL
PROVOST MARSHAL

intérêt(s) pour la CW: l'Histoire vivante, l'immersion...

PostPosted: Thu 18 Mar - 00:31 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Laurena Bufford wrote:
Merci de votre soutien messieurs je vais donc pouvoir sans remord négocier avec Mr Bufford mes choix pour la nouvelle collection

Twisted Evil

Surtout que bientôt tout ce qui est à toi sera à lui... Aucun sens du commerce ces cavaliers, plus la garde robe est grande, plus ça en fait à revendre sur ebay

Maman je t'aime!
In memory of Steve Boulton...
Live the little story, lost in the history...
French Volunteers and French Mess, two groups, same passion, same family!

Back to top
Keith Summer
Lady
Lady

intérêt(s) pour la CW: Les tenues, le mode de vie

PostPosted: Thu 18 Mar - 00:59 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

C'est vrai, qui oserait aller au bal deux années de suite avec la même robe ? C'est bien pour ça que la berthe ou les manches peuvent être agrémentées différemment pour "tricher" un peu sans avoir à racheter 10 m de soie à chaque fois.
Back to top
Laurena Bufford
Lady
Lady

PostPosted: Thu 18 Mar - 09:14 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Merci cousine!!

J'ai beau expliquer cela à Mr Bufford et il ne comprend toujours pas

Ces messieurs ont vraiment du mal à comprendre qu'il nous faut DEUX gardes robes à renouveller chaque année Tssssssss.....

J'vous jure
Back to top
bufford
Cie QM SERGEANT
Cie QM SERGEANT

intérêt(s) pour la CW: Bof, moi, les marques étrangères...

PostPosted: Thu 18 Mar - 11:03 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Mais non, ma chère, je suis tout à fait ouvert à la discussion  Mr. Green

Mais seulement quand j'aurais fini de payer ma nouvelle AK  
Back to top
Jeb
2nd LIEUTENANT
2nd LIEUTENANT

PostPosted: Thu 18 Mar - 12:07 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Moi, je dis que quelques soirées avec soupe à la grimace au repas suivies de nuits à l'auberge du c.l tourné devraient ramener M. BUFFORD à de meilleures dispositions 

Jeb, toujours pour la paix des ménages

Back to top
Visit poster’s website
mcouioui
PROVOST MARSHAL
PROVOST MARSHAL

intérêt(s) pour la CW: l'Histoire vivante, l'immersion...

PostPosted: Thu 18 Mar - 12:41 (2010)    Post subject: Straw Bonnet Reply with quote

Tu profites que ta femme est loin toi, mais ça ne durera pas

Maman je t'aime!
In memory of Steve Boulton...
Live the little story, lost in the history...
French Volunteers and French Mess, two groups, same passion, same family!

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Club Confédéré et Fédéral de France Forum Index -> RECONSTITUTION -> LA PRATIQUE DE LA RECONSTIT ' -> Fournitures et équipements All times are GMT + 2 Hours
Goto page: 1, 2, 3  >
Page 1 of 3

Jump to:  
Upload images

Index | Create free forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Cookies | Charte | Conditions générales d'utilisation